emlak

EMEKLİ OLDUKTAN SONRA, YELKENLİ YILLAR… (-5)

Ana Sayfa » Köşe Yazıları » EMEKLİ OLDUKTAN SONRA, YELKENLİ YILLAR… (-5)
Paylaş
Tarih : 31 Ocak 2019 - 17:14

EMEKLİ OLDUKTAN SONRA, YELKENLİ YILLAR… (-5)

(Yazı Dizisi)

Fahrettin YILDIRIM

NİHAYET GÜZEL, SAĞLAM VE DENİZCİ BİR TEKNE BULDUK
En sonunda oğlum İstanbul da her hafta sonunda tekne araması sonuç verdi. Kalamış marinada İzmir Şaşal denizcilik yapımı 6,45 m boyunda gofi 21 modeli olan fiber tekneyi bulmuştu. Bana söyleyince gidip inceledim. 15 hp dıştan takma şarzlı ve marşlı remot kollu 97 modeldi. Bize bu tekne kısa bir süreliğine yeterli idi. marinada teknesinde yaşayan Erdekli zeki arkadaşımın yardımı ile sahibine ulaşıp pazarlığını yaptık, aralık ayının son gününde devir teslim işini gerçekleştirdik. Artık tuvaleti, kuzinesi ve içinde 4 yatağı olan güzel bir fiber yelkenlimiz olmuştu.

Şimdi sıra tekneyi Erdek’ e götürmeye gelmişti. Havalar çok soğuktu, sürekli fırtına vardı. Bir daha marina sözleşmesini uzattık. Ocağın 15 inde üniversite sömestri tatitiline girince bir yolunu bulup oğlumla birlikte getirecektik hayırlısı ile. Tatil başladı. Oğlumla evde sürekli rota üzerinde çalışıyor, birinci gün Marmara Ereğlisi ne, ikinci gün de Marmara Ereğli’sinden Asmalı fenerini sancağımızda bırakıp İlhan köyünün önünden narlı, Ocaklar köyü ve Erdek’e gelecektik. Her akşam hava raporunu alıyor ve ilk fırsatta İdo ile denizden gidip teknemizde geceleyip erkenden yola çıkacaktık.Sürekli kar vardı yükseklerde, zaman zaman da yerleşim yerlerine kadar iniyordu kar.

5 ŞUBAT 2000 KARLI BİR KIŞ GÜNÜNDE TEKNEMİZİ GETİRİYORUZ
Beklemekten sıkılmıştık.”Tamam artık, bu hava uygun, gidip bitirelim şu işi” dedik. Bandırma’dan feribot ile İstanbul’a geçtik. Hazırlıklı idik. Bol giysi. Battaniye uyku tulumu, yün kar başlıkları, eldivenler yedek demir, halat, küçük bir katalitik soba aldık. Çünkü çok soğuk olacağını ve sırayla dümen tutacağımızı düşünüyorduk. Teknenin otoplotu da yoktu. Çok güzel dümen tutmalıydık zaman kaybetmemek için denizde bir doğru çizgi üzerinden gidiyor gibi olmalıydık. Yenikapı ya gece vardık. Zeki arkadaşım bizi arabasıyla karşılayıp kendisinin de kaldığı Kalamış marinaya gittik. Tekneye eşyaları koyduk. Eser eşyaları yerleştirirken biz de benzin çantalarını doldurduk.

İki zamanlı motorun yağlarını benzin çantalarına koyduk zamanla iyi karışır diye. Sobayı yaktık, yataklarımızı yapıp saati kurduktan sonra erkenden yattık, sabah ezanında kalkıp yola koyulmalıydık ki akşama Marmara Ereğlisi ne çıkalım. Kaçış limanı belirlemedik çünkü hava kuzey yönlü olduğundan acil bir durumda kıyıya doğru rota tutunca limana sığınmış olacaktık.

Sabah uyandığımızda havanın tekrar estiğini yattığımız yerden marinadaki teknelerin direklerinden çıkan sesten anladık. Biraz daha oyalandık ama havanın kalacağı yok. Gitmekten vaz geçtik, hiç olmazsa yetiştiremediğimiz teknenin eksiklerini tamamlayalım dedik. Radar reflektötü, bayrak,yiyecek ve kullanma suyunu tamamladık. Hava da sulu kar yağışı başladı. Teknenin sintinesinde gene su vardı. Nereden geldiğini araştırınca manüel su pompasından sızdığını gördük. Öğlenden sonra tekrar bilet alıp (Erdek’e) eve dönmeye karar verdik.

Yine sabırsızlanıyorduk, teknemizi bir an önce getirmek için can atıyorduk. Hava raporlarını izliyor kışın çok sert geçtiğini gördükçe sabrımız taşıyordu. Tüm yurtta kış hüküm sürüyordu. Yelken Dünyası dergisi nden aklımda kalan “Fırtınalı havalarda hazırlıklarınızı yapın çünkü hava kısa zaman sonra kalacaktır.” Sözünü anımsayınca içim umut doldu. Acelemiz vardı, çünkü marinaya ev kirası verir gibi para veriyorduk ufacık bir tekne için. Biz memur olarak marina hayatını daha fazla sürdüremezdik. Hazırlıklarımızı kazak, başlık, eldiven konusunda ikiye çıkardık. Nihayet havanın kalacağını ve ısınacağını TV dan öğrendik. Bandırma Meteoroloji den Marmara denizinde son üç günlük hava deniz tahmin raporunu aldık.

Akşam saatleri idi, yine biletlerimizi alıp Bandırma dolmuşlarına koştuk. Yolda giderken camdan Kapıdağ da ne çok kar olduğunu şaşkınlıkla gördük. Gemide giderken fırsat buldukça denize bakıyor bu kadar yolu minik teknemizle nasıl geri geleceğiz diye endişe ediyordum. Oğlum bana güveniyor, ben de Allah’a …

LODOS HAVADA YELKEN MOTOR, ROTAMIZ MARMARA EREĞLİSİ

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

Istakozun Günlüğü – AFORİZMALAR

Istakozun Günlüğü – AFORİZMALAR Recai ÇEVİK BİRGÜN SEN DE VARSIL OLABİLİRSİN. Egemenler bu umudu hep canlı tutar, Sömürü düzeninin

ŞİİR KÖŞESİ – HAFTANIN ŞİİRLERİ

ŞİİR KÖŞESİ – HAFTANIN ŞİİRLERİ Derleyen: Fikret ÇAĞIN SANA OLAN ÖZLEMİM Evini sırtında taşıyan kaplumbağa misali ; İzbe köhne

Zeytinde Bu Hafta – JUNİO BLUE

Zeytinde Bu Hafta – JUNİO BLUE 12 Azot – 12 Fosfor – 17 Potasyum – 15 Kükürt – 2 Magnezyum – 0,5 Çinko – 0,01 Bor Tahir Özgür TANER

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz

Yorum Yap

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.